Äckel.

Ikväll har jag jobbat. Med Linn. Det var trevligt och roligt! och obehagligt.
En man kommer in
Han: Jag skulle vilja ha en sån där (pekar på en skylt) habeno.
Linn: (tveksam) .. inte en habanero då? (lite halvmallig/skrattig i tonen)
Jag: (tittar på Linn och ser att hon är på väg att börja skratta, tar upp en tång och flyr bak till frysen) Hahahahah!
När jag kommer tillbaka med en habanero hör jag Linn be om ursäkt för att hon rättade honom.
Linn: det var inte meningen att anmärka på dina ord.. (fniss fniss)
När han skulle gå sen var han jätte nervös och babblade om senap. Linn fattade ingenting.
Det var jätte kul! Fast det kanske är ett sånt där ögonblick man måste uppleva..

vid halv 10 kom det in världens fullaste och äckligaste gubbe. Han skulle köpa en annan kund så att hon skulle bli med honom hem. Men hon bara nej jag är inte köpbar. Men han fattade inget och bara höjde priset, tror han var uppe i 1200 miljoner innan han gav upp (han förmägenhet var för övrigt bara på 800 000, men han hade ju 1200 hektar mark man kunde bygga ett fint hus på). Då gav han sig på mig och Linn. vi körde olika taktiker.
Linn: Nej nej nej nej..
Jag: Du finns inte. Jag hör dig inte. Ser dig inte. Ta din mat och försvinn. (detta tänks i huvudet medan jag undviker att kolla på honom)
Sen skulle han köpa öl av oss, men det tyckte inte vi var nån bra idé så vi sa att han inte fick (Linn sa, jag pratade med syster som hade den dåliga tajmingen att komma precis när han var där) då började han fråga hur mycket hon skulle ha i fickan för att han skulle få köpa ändå.. Pucko! Men efter ett tag så gick han väl. Men då fick han syn på min syster och stack upp ett finger i ansiktet på henne och sa "du säger inget". Hon bara nej då och gjorde tummen upp. Tuff syster jag har :)
Han var riktigt obehaglig och tydligen har han sprungit runt och jagat folk med yxor! Tur att jag inte visste det när han var där..Hjälp! Usch!

Annars har jag varit riktigt lat idag. Promenarade lite med Therese i morse, hon ringde och väckte mig. (fast jag sa att jag var vaken :) sen såg jag på John Tucker must die med Sandra. Den är så rolig :) sen var jag ute och gick lite längre med Ida och efter det så tog jag äntligen tag i min engelska. I ungefär en halvtimme. Det var sjukt tråkigt och jag bara tänkte på annat hela tiden. Inge motiverad nu inte. Så jag gjorde varm oboy och åt en farmor bulle istället. Det var gott, och jag mådde inte illa.

Anna är sjuk! :( Hon får inte vara sjuk. Jag behöver henne. Hoppas hon blir frisk snabbt. Bli frisk snabbt vännen!
så det blir alltså stan utan anna i morron. :( Men dom andra pärlorna finns ju ialf :) Jag har tom lyssnat på 3 av hans låtar idag för att komma i stämning. Jag hade hört allihop förut men visste inte att det var han som sjöng. Typ.

Jag är så bra att jag tom kom ihåg att köpa busskort idag. Annars hade det blivit dyrt i morron.. Hade det här varit för ett år sen hade jag garanterat glömt bort att köpa ett kort. Så jag bättrar mig :)

Jag är arg idag btw! Så segt som internet varit idag har det inte varit sen 98.. Vad är felet? :(

Nej nu ska jag ta av handduken av huvudet innan jag får nackspärr. Tror jag ska prova mina nya stövlar:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: