Livet i Munkfors

Nu har jag varit i Munkfors i nästan två veckor. Jag är inte bara här och hälsar på som jag varit massa gånger det senaste året. Jag har flyttat hem igen. Och det är verkligen hem eftersom jag numera bor i mitt gamla rum hos mamma och pappa :) Det är inte riktigt en flytt dock eftersom det bara är jag och lite av mina kläder som är här, men ändå.
 
Jobbet på banken går bra. Eller ja hyfsat. Jag har suttit själv i drop-in i två dagar nu efter att ha observerat min kollega i bara tre dagar. Med tanke på det tycker jag att det går BRA, men med de krav jag har på mig själv för att lära mig snabbare så går det bara hyfsat. Jag har gjort några ärenden själv men så fort det blir någor jag är lite osäker på springer jag efter hjälp. Tycker det är betydligt bättre att fråga en gång för myckett än att göra något fel! Än så länge är det ialg riktigt roligt jobb! jag lär mig nya saker precis hela tiden och det är kul :)
 
Uppsatsen går det lite sämre med. Jag har fått ner ett syfte,metod,avgränsning, disposition, bakgrund och lite småstolpar på vad jag vill ha med i uppsatsen. Längre än så har jag inte kommit. Det är så jobbigt så här i början innan man börjat skriva! Och det är jätte konsigt att skriva på svenska - vilket gör det ännu mera konstigt! Svenska är ju mitt språk för tusan! Men det var lättare att komma igång med kandidatuppsatsen och den skrev jag på engelska! mycket lättare att börja ordbajsa på engelska (och sen ändra allt så det blir bra) än att ordbajsa på senska.. Svenska är så seriöst på nåt vis. Ialf för mig ;P
 
Annars spenderar jag mycket tid med mamma o pappa :) Systrarna har ju flytt boet mer eller mindre så det är bara vi. Väldigt lyxigt! jag bestämmer mat varje dag och det är ingen trängsel i soffan - det har jag int upplevt hemma på ca 22 år ;P Det är härligt att vara hemma också så jag kan umgås mer med de underbaraste kompisarna! Igår var jag och lekte lite med underbaraste J och hennes K, i morron blir det hockey med söta T och M och på fredag ska jag försöka dra med mig bästa I på en promenad (lägg märke till mitt underbara användande av adjektiv) och till helgen kommer favoriten J! <3
 
Det enda som hade gjort livet bättre just nu vore ifall allt det här ägde rum i Minnesota. Ångesten är stor men ändå inte. Fast när jag ser alla bilder och härliga inlägg från mina klasskompisar som är spridda över världen kan jag ju inte neka till att jag önskar jag också åkt! MEN hade jag åkt hade jag inte haft så många trevliga dagar med alla nära och kära och jag hade inte fått min masterexamen i DECEMBER :D :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: