Humör

Min minimänniska har varit på ett alldeles fantastiskt humör idag. Det började bra med idel skratt och prat. Men så blev det frukostdags. Matvraket Hugo vägrar äta sin gröt. Totalvägrar. Så jag bryter mot mina principer och ger honom smörgåsen (som han alltid får efter gröten). Han äter upp osten och bitar av smörgåsen men sen ska han ner på golvet. Vägrar dricka vatten också. Försökte tom ge honom min smörgås- det brukar alltid vara poppis men nej. Han bara tjurade. 

Så han fick komma ner och leka. Om han inte såg mig grät han. När jag satte mig på toan stängde han in mig och stortjöt för att han inte såg mig.. Det humöret var han på. Så fort jag kunde öppna dörren åt honom blev han glad igen. I några minuter ialf. 

Sen skulle vi åka in och handla mat och då somnade han i bilen trots att klockan inte var mer än 10. Var ialf tyst och lugn inne på affären. Eftersom han verkade nöjd bestämde jag mig för ett besök på jobbet. 

Min chef var tillgänglig som tur var så medan Hugo yrde runt i hennes rum som en liten virvelvind pratade vi om jobbet. Jag ska enligt planen börja jobba igen den 4 januari. Nu ska jag istället börja den 7 december 😊 det är samma dag som Hugos inskolning hos dagmamman är klar och han ska börja gå där varje dag. Eftersom han inte är hemma (hoppas vi) så behöver ju inte jag vara hemma. Ska bli hemskt att inte vara med honom hela tiden men skönt att tjäna lite pengar igen och prata med vuxna på dagen 😉 

Hemma igen var det lunch som gällde, trodde jag. Hugos matvägran fortsatte. Han åt ungefär hälften av den ändå lilla portion han fick. Men han rapade så han var väl mätt. Sjukt arg när jag försökte få i honom något mer! Han vägrar ta skeden förresten. Han gråter så snart jag släpper skeden.. Härligt humör just nu! 😂

Men han kan vara söt när han vill 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: