Nora sex månader

Idag blir vår bebis ett halvt år gammal. Det är de snabbaste sex månaderna i mitt liv! Jag tyckte att det gick snabbt med Hugo men det är ingenting mot nu. Förmodligen för att jag inte hinner njuta av varje sekund med Nora på samma sätt som med Hugo. Nu behöver jag ju finnas där för någon annan än den lilla bebisen också. Det behövdes inte på samma sätt när Hugo var bebis. Fördelen med att vara äldsta barnet 😜

Vad har Nora lärt sig under sina första sex månader då?
- storebror är den bästa som finns
-att bli kittlad under hakan är extremt roligt
-ligga på rygg är meningslöst! Mage ska man ligga på
-sitta upp är mycket roligare än att ligga ner, men blir fortfarande jobbigt efter ett litet tag och det är lite ostabilt
-backa med en gåstol är kul
-dansa i sagda gåstol medan storebror dansar runt den är ännu mer kul!
-gröt är äckligt men majs- och potatispuré är okej
-det är skönast att sova i min egna säng, i mitt egna rum
-åka vagn är roligt i affärer och när jag får sitta upp. Inte annars.
-D-vitamin är VIDRIGT
-äta upp mammas ansikte är mysigt -speciellt om jag får sätta naglarna i hennes goa kinder
😊

Älskade, älskade Nora! Med dig i familjen har familjen blivit hel. Jag är så otroligt tacksam för att jag får vara din mamma och se dig växa upp! Finaste lilla flickan ❤️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: