Sommarkvällar i maj

Lördagskvällen. Årets underbaraste kväll? 

Strax efter klockan sju på kvällen och barnen sprang runt i bara blöjan utomhus. Ljuvligt! På dagen gick ju inte det - då var det kläder som gällde och Nora fick vara inne så mycket som möjligt. Hugo badade i sin häftiga pool - med uvdräkt, med t-shirt och ett tag naken (insmörjd såklart!). Nora ville också prova den en sväng och var gladare än gladast. 😍 men så härligt med sommarkvällar! I maj. Speciellt med tanke på att två av mina blommor frös ihjäl för bara någon vecka sedan..

Vid 21 åkte jag till jobbet och det dröjde ytterligare någon timme innan jag behövde sätta på mig jackan. Då var det inte för att det var kallt utan för att "jag vill inte bli förkyld igen om det är kyligare än jag tror" tankarna som gick igång. Ljuvligt! 

Mot jobbet klockan 21 en lördagkväll.

Mindre ljuvligt med sommarkvällar är alla äckliga kryp. Hugo uppmärksammade oss på en megageting på altanen- när den slog i golvet efter Joakims snärt dunsade det till! Högt. Usch. Hoppas verkligen det var en drottning så vi får ett bo mindre att oroa oss för. Alternativet är ju bålgeting och det vill jag VERKLIGEN inte ha här vid barnen! Enligt Anticimex (som Joakim pratade med idag) är det ingen idé för dem att komma än då bobyggandet inte börjat. Men man ska mörda alla stora getingar man ser för att slippa så många som möjligt. Blä. 

Tur att Hugo är så observant och lite rädd för flygkryp! Han ser varenda liten fluga så en geting missar han inte! 
Nora däremot. Hon ser dem nog inte. Skulle hon göra det vet hon nog ändå inte vad det är, så obehagligt. Usch och blä!!! Som Hugo säger. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: