Födelsedagsfirande i Småland

Igår kväll hade vi kalas för mig här hemma. Jag ska ha 30-årsfesten i Värmland nästa helg eftersom det kändes som att de flesta hade någon form av koppling till Värmland (och vi har säkra barnvakter till barnen) 😊 men mina svärföräldrar ville också få en chans att fira mig så jag bjöd in alla här nere till kalas här hemma också.  Joakim grillade massa kött, kyckling, majs och halloumi  och jag hade bakat tre tårtor 😊 det blev en del kött över men i övrigt hamnade det mesta i gästernas magar så jag tror att det var uppskattat 😜 

Vi var 23 personer som trängdes här hemma, så glad att så många ville komma! ❤️ en härlig blandning av familj, vänner och kollegor. 
Jag skyndade mig hem från jobbet lite tidigare igår för att hinna städa och fixa men får beskedet av Joakim att jag inte får komma hem! Han fixar med en överraskning. Jaha, så jag fick hålla mig borta i 30 min. Kändes inte som någon idé att åka tillbaka till jobbet så jag åkte till en sjö för att djupandas :) jag är inget fan av överraskningar där jag är den som ska överraskas. Jag har alldeles för stort kontrollbehov. Jag vill vara den som planerar och fixar. Så jag vet vad som händer! Jag skulle nog behöva  gå i terapi för den delen av mitt kontrollbehov... konstigt nog älskar jag dock paket - fysiska paket. Men det behöver egentligen inte vara något speciellt i dem. Själva öppnandet är det som är roligt! 😅 
(null)

När jag kom hem visar det sig att överraskningen är nya möbler till altanen! Så fina! 😍 det är en gemensam present från både min och Joakims familj och något vi pratat om att skaffa ända sen vi flyttade hit 2013. Egentligen något jag önskat mig vid varje tillfälle jag haft att önska mig något i flera år..  utom just i 30-årspresent såklart!
Känslorna inför överraskningsmomentet och att jag inte haft en tanke på att önska mig altanmöbler gjorde att min första reaktion, pinsamt nog, inte var sprudlande glädje och tacksamhet. Nej, min första tanke var "åh, det ser dyrt ut. Då får jag ingen kamera". Det var min uttalade önskning inför 30-årsdagen. Uppenbarligen har jag inte blivit vuxen riktigt än, jag hoppas det ändras om 4 dagar! 
När överraskningsmomentet var över och jag insåg vad jag faktiskt hade fått kom dock tacksamheten och glädjen. Vi har fått nya altanmöbler! 😃 med dynor! Snygga dynor! 😍 Möblerna är verkligen perfekta och något hela familjen kan njuta av länge 😊 en mycket mer omtänksam gåva än en kamera som egentligen bara jag hade njutit av 😅 Nora poserar visserligen en del men båda pojkarna i familjen suckar när jag ber om att få fota dem! 
Titta vad fina möblerna är 😃
(null) (null)
Jag ska skaffa en ny, större matta, några filtar och massa blommor till altanen. Sen ska vi hoppas på en varm sommar så vi kan njuta av många soliga dagar här och sommarkvällar med ett glas vin, grillat och härligt sällskap! 
Vi ska även se till att tvätta och olja in altanen innan sommaren kommer. Sommar fem för den nu så det är verkligen behövligt! 

Stort, stort tack för min 30-årspresent! ❤️ 

Några timmar senare kom alla gästerna. Alla hade med sig ljuvliga blommor, underbara buketter, alla från olika florister. Hur är det möjligt på ett så litet ställe som Gislaved?! 😊 huset ser så glatt ut nu med buketter överallt! Älskar blommor! 
(null)
(null) (null) (null) (null) (null)

Vi åt och skrattade och pratade och gick husesyn och så hade jag satt ihop ett quiz som de andra fick lösa! Det var faktiskt väldigt roligt att vara den som hade alla svaren! Strax efter midnatt hade de sista gästerna tackat för sig och jag och Joakim städade. Att städa efter fester på nätterna är vår grej - vi är väldigt bra på det faktiskt! 😅 
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
Jag hade alldeles för trevligt för att ta mycket kort men dessa bilder fick jag ialf :) 
Och den fina sången har jag på film. 
Tusen tack för att ni kom och firade mig! Jag hade en toppenkväll! ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: