Att åka ”bilbåt”

Hugo och Nora var rätt hajpade inför resan till Gotland. Dels för att vi skulle till "pippihuset" men också för att vi skulle åka en "bilbåt" dit. En bilbåt är alltså en färja - en båt som bilarna kan köra ombord på. Detta koncept har framstått som helt galet! 😅 

När vi kom fram till Oskarshamn var det rätt många frågor om när vi skulle åka på båten och hur vi skulle få på bilen. Men sen var det inte så mycket mer. De betedde sig som om de aldrig gjort annat än åkt båt. Så stolt 😍 

(null) 
(null) 
(null)

Det var en väldigt lugn resa, vågmässigt. Inget gung att prata om. Barnen spenderade större delen av resan med att se på film med andra barn, Joakim tittade på dem och jag vandrade mellan Joakim och soldäck (som inte erbjöd så mycket sol). 

Vid ett tillfälle fick jag med hela familjen upp på soldäck och sen följde barnen med en gång var. Nora älskade blåsten längst bak i aktern på soldäck - Hugo var inte riktigt lika förtjust. Men det blåste okej mycket om han fick sitta i mitt knä på ena långsidan. 

När Nora var ensam med mig på soldäck vaknade hennes intresse för fotografering. Hon började med att fota mig med mobilen men ganska snart hade hon lagt beslag på kameran för att frota havet "det är mycket större än dig mamma. Mycket mer att ta kort på!" 😂 
(null)

Ungefär tre timmar senare var vi framme och letade oss ner till bildäck igen. Jag tror att vi fick köra av rätt snabbt och då knappade vi in Visby Gustavsvik i GPSen för att åka de 7 minuterna till vår lägenhet för vistelsen! 
(null)
(null)
 
Jag kan verkligen rekommendera det boendet! Fräscht, nära till havet, nära Visby och mycket natur. Det enda som inte var toppen är att lekparken var rätt kass för barn över ett år och det var lyhört när någon gick på landgången våningen ovanför. Vi bodde i en lägenhet för 6 personer (4 vuxna) så det var gott om plats för oss 😊


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: